سرفیس فون مایکروسافت برای موفقیت به سخت افزار فانتزی نیاز ندارد

کارشناسان معتقدند دیر یا زود گوشی هوشمندی به نام سرفیس فون از شرکت مایکروسافت را معرفی خواهیم کرد.

ثبت اختراع مایکروسافت این هفته در فضای آنلاین مورد بحث قرار گرفته است. حق ثبت اختراع مورد بحث در واقع یک صفحه نمایش تاشو در تلفن همراه را توصیف می کند. در حالی که حق ثبت اختراع فوق یکی از موارد مورد علاقه طراحان است و اشاره هایی به آینده بالقوه گوشی های هوشمند دارد. با این حال، به نظر می رسد که چنین پتنتی در حال حاضر نشان دهنده تفکر استراتژیک مایکروسافت نیست.

مانند تمام پتنت هایی که ثبت می شوند، مشخص است که ممکن است فاصله زمانی قابل توجهی بین ثبت اختراع و انتشار بیشتر آن و استفاده نهایی در یک دستگاه تجاری در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد. با توجه به اینکه ما می دانیم که مایکروسافت در حال حاضر روی توسعه سخت افزار خود متمرکز شده است، تعجب آور نیست که گاهی اوقات شاهد چنین طرح هایی از مرکز تحقیقات آنها باشیم. طراحی هایی مانند صفحه نمایش تاشو.

در سال 2015 مایکروسافت هنوز در رقابت سخت افزاری موبایل بسیار فعال بوده است و اکنون در راه آوردن ویندوز 10 به دستگاه های تلفن همراه با دستگاه های مختلف لومیا هستند. در سال 2015، لومیا 950 و 950 ایکس ال را در اواخر سال 2016 به همراه یک سری سیستم های نوت بوک و تبلت به نام سرفیس عرضه کردیم و نام سرفیس به خوبی در ذهن مصرف کنندگان و علاقه مندان به دنیای فناوری جا افتاده است. از سوی دیگر شرکای مانند اچ پی به دنیای ویندوز 10 موبایل بازگشته اند.

دو سال از آن زمان می گذرد و ما مطمئن نیستیم که مایکروسافت واقعا آماده سرمایه گذاری هنگفت در سخت افزار جدید موبایل باشد. در واقع، بسیاری بر این باورند که دیر یا زود شاهد گوشی هوشمندی به نام سرفیس فون مایکروسافت خواهیم بود. اما آنچه مهم است توجه داشته باشید این است که سرفیس فون بر روی ویژگی های اصلی نرم افزار ابری مایکروسافت تمرکز خواهد کرد. هیچ کدام از سخت افزار جدید و شکل عجیب و غریب.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، استراتژی موبایل مایکروسافت را از تلاش برای تسلط بر سخت افزار و سیستم عامل استیو بالمر به تلاش برای پیروزی در فضای ابری تغییر داده است. در حال حاضر، کاربران دارای دستگاه‌های اندروید یا iOS می‌توانند به راحتی به خدمات مایکروسافت از جمله Office و Outlook از طریق برنامه‌های مربوطه خود دسترسی داشته باشند. تمامی این برنامه ها را می توان به صورت رایگان از اپ استور دانلود کرد. لازم به ذکر است که امکانات فوق برای کامپیوترهای رومیزی که با سیستم عامل ویندوز 10 یا macOS کار می کنند نیز موجود است. این حوزه ای است که مایکروسافت با تقویت عملکرد خود و عدم رقابت با غول های گوگل و اپل در زمینه سخت افزار می تواند تعداد زیادی از کاربران را جذب کند.

تعریف مجدد آنچه دستگاه های تلفن همراه می توانند انجام دهند به اولویت مایکروسافت تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر، توضیحی نیز وجود دارد که چگونه نرم افزار موبایل می تواند مفید باشد. حقیقت این است که؛ هنگامی که Surface Phone عرضه می شود، مردم انتظار دارند که مایکروسافت تمام جنبه های گوشی را بهبود بخشد و محصولات آنها دارای یک رابط گران قیمت، کاملا به روز و به روز شوند تا بتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. این یکی از بهترین پلتفرم های ساخته شده بر روی ویندوز 10 است. شمردن

البته انتظار نداشته باشید که مایکروسافت هیچ نوع فناوری عجیب و غریب یا غیرعادی را در گوشی هوشمند بعدی خود داشته باشد. در واقع، این دستگاه قرار نیست تعاریف کلی از اینکه یک گوشی هوشمند رده بالا باید چه باشد را تغییر دهد. یک صفحه نمایش تاشو، دکمه های مخفی زاویه دار یا قاب های قدرتمند ایده های خوبی هستند. اما باید به خاطر داشت که آنها به طور اساسی تعریف فعلی دستگاه تلفن هوشمند را تغییر می دهند، چیزی که مایکروسافت تاکنون در تلاش برای رسیدن به آن نبوده است.



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: